Stockholm i mitt hjärta

Hej, nu är jag hemma från huvudstaden! Har verkligen haft det guld och vädret kunde inte vara bättre, sol och jätte varmt alla dagar förutom igår då det var lite molnigt på förmiddagen. Tänkte berätta lite snabbt om vad jag har gjort!
Åkte till Stockholm vid nio från Arboga så vi var i Stockholm ca elva. Precis när vi gick av tåget så se jag en kille stå på stationen som jag känner igen, men kan inte komma ihåg vad han heter. Sen så kommer jag på vem det var, det var ju Dennis som driver bloggen Dennism! Han gick med sin pojkvän på stationen.
Sen gick vi till hotellet och lämnade våra väskor för man kunde inte checka in förän senare.
Sen gick vi till hamnen där vi skulle åka en båt ut till Vaxholm, men vi missade precis båten vid tolv så vi gick och käkade mat istället och sen vid ett åkte vi ut till ön. En timme senare var vi ute på Vaxholm och gick runt där ett tag och kikade. Sen vid fyra åkte vi tillbaka in till Stockholm då vi tog oss till hotellet och checkade in.
Vi bodde på ett hotell som heter Rica som ligger väldigt centralt i Stockholm så vi var ca 5 minuter ifrån plattan. Hotellet var i alla fall jätte fint och bra :D
Amanda och jag gick och shoppade lite och sen vid sju gick vi ut och åt mat och sen tillbaka till hotellet.

På fredagen så började vi dagen med att åka till Söder, jag ville kolla på ett par Dr.Denim jeans. Dock fanns det inga i min storlek......
Sen vi gick runt där i några timmar och så blev det lunch på Pizza hut. Sen åkte vi ut till Djurgården och Waldermansudde där jag, mamma och Amanda var på Lars Wallins utställning. Riktigt bra utställnig och såååå många snygga kläningar!
Sen drog vi in till centrum igen och då blev det lite shopping, själv handlade jag för massa pengar på H&M, 1300 för att var exakt. Så wunderbaaaaaaaart, hihihii.
Sen tillbaka till hotellet för lite ombyte och sen ut och äta och sen tillbaka till hotellet.

Igår så checkade vi ut, och vid frukosten så gick amanda och jag lite tidigare ifrån för vi skulle fixa oss. När mamma och pappa kommer tillbaka så säger dom att dom har sett Maria Montazami. Så hon bodde på samma hotell som oss!
Resten av dagen så blev det bara shopping, mat på kina resturang och lite mer shopping innan det var dags att åka hem. Vårat tåg vart lite försenat pgd av att det hade varit en olycka. Och mamma pratade lite med Mathias Holmgren, han har sjungit i Barbados. Kommer ihåg att jag tyckte han var jätte snygg när jag var mindre haha...

När vi kom hem vid halv åtta så drog jag och käkade pizza med Erica och Jossan, fast det var bara jag som käkade. Sen drog jag till Amanda där jag spelade kort med henne, Tom, Jossan och Emelie.

Stockholm har verkligen varit bäst! Gud vad jag vill bo där när jag blir äldre!
Bilder från Stockholm och vad jag har handlat kommer senare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback