fotboll....

Kom nyss hem från Lindesberg där jag träffade sjukgymnasten.
Och på magnetröntgen så såg dom att jag har ett jack i menisken och lätt missfärgat skelett. Det låter konstigt, missfärgning i skelettet. Men så sa han i alla fall.
Detta betyder att det blir 6-8 veckors rehabilitering, kanske mer eller mindre. Sen så får jag kanske börja träna lite lätt fotboll och senare spela match. 
Jag kommer nog förhoppningsvis att kunna vara med och träna i Spanien, vilket jag kan sätta upp som mål! 
Jag är glad att det inte var värre, men 6-8 veckor är ändå 6-8 veckor..
JAG VILL SPELA NU! :(

Men jag ska börja cykla på träningscykel och senare börja jogga lite lätt. Jag får alltså känna efter själv. Men det jag inte ska göra är att låta knät var stilla eller att jag börjar anstränga knät för tidigt för då kan det bli värre.
Och det vill jag inte! Så jag får ta det lugnt och känna efter.
Ska upp till sjukgymnasten om 4 veckor igen och se hur det har gått.

Nu ska jag ta och äta mat och sen försöka att cykla lite.

Kul för er att läsa ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback