Alicia gissar om andra chansen

Duell 1
Jenny Silver-Something in your eyes Vs Love Generation-Dance alone

Det här kan bli riktigt jämt. Båda låtarna är upptempolåtar och bra. Fast Jenny Silver har en bra låt så tror jag att Love Generation går vidare.
Tycker att deras låt är mycket bättre och numret är ju hur bra som helst!


Duell 2
Loreen-My heart is refusing me Vs Sara Varga-Spring för livet

Åh, jag älskar verkligen båda låtarna! Loreens röst och låt är ju bara hur grym som helst och Saras låt är ju bara helt underbar.
Men jag tror ändå att Loreens låt är starkare än Saras och därför går Loreen vidare.


Duell 3
The Moniker-Oh my god! Vs Linda Pritchard-Alive

Ja, här kan det gå hur som helst. Man vet ju aldrig hur svenska folket röstar. Men jag tror att Linda går vidare. The Monikers låt är ju en låt som sätter sig, men Lindas låt är miltals bättre.


Duell 4
Shirley's Angels-I thought it was forever Vs Pernilla Andersson-Desperados

Här kan det också gå lite hur som helst. Jag tror att Shirley's Angels går vidare, men Sverige kanske vill höra något nytt som Pernillas låt. Det är ju inte direkt en Melodifestival låt, men en väldigt bra låt.

Och vilka går då till final?

I duellen mellan Love Generation och Loreen så tror jag att Love Generation slår ut Loreen vilket jag kan tycka är synd för hon har en jäkligt bra låt. Om jag hade fått som jag ville så hade det varit Love Generation och Loreen som gick vidare till final, men det går ju inte tyvärr.
Så Love Generation till Final!

I andra duellen mellan Lina Pritchard och Shirley's Angels så tror jag att... Hm, nu blev det fan svårt. Båda låtarna är ju bra och Shirley Clamp är ju alltid Shirley Clamp.
Men jag tror faktist att det är Linda Pritchard som tar den sista finalplatsen!

Hur tror ni att det går? :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback